Dzwoni do Ciebie pracownik banku? Uważaj to może być oszustwo!
Blisko 60 000 zł stracił 33-latek z powiatu łęczyńskiego po kontakcie z rzekomym pracownikiem banku. Mężczyzna poinformował, że na jego dane zostały złożone wnioski kredytowe oraz o wypłatę środków z konta. Celem anulowania zleconych wniosków miało być zainstalowanie aplikacji "Zoom" i zalogowanie się do aplikacji bankowej. Konsekwencją tych decyzji była utrata pieniędzy. Apelujemy o ostrożność!
Do łęczyńskich policjantów zgłosił się 33-letni mieszkaniec powiatu łęczyńskiego. Z jego relacji wynikało, że odebrał telefon od mężczyzny podającego się za pracownika banku. Chciał zweryfikować informację dotyczącą wniosku o kredyt oraz wniosku o wypłatę środków z konta.
Rzekomy pracownik banku poinformował, że celem anulowania złożonych wniosków należy zainstalować aplikację Zoom, a następnie zalogować się do aplikacji swojego banku. 33 latek postępował zgodnie z przekazanymi instrukcjami. Dokonał kilku przelewów i wygenerował kody blik.
Żona zgłaszającego słysząc prowadzoną rozmowę natychmiast zadzwoniła na infolinie banku. Wówczas fikcyjny pracownik banku rozłączył się. Jak się potem okazało z konta 33 latka zniknęło blisko 60 000 złotych.
Policjanci apelują o zachowanie szczególnej ostrożności, rozsądek i ograniczone zaufanie do rozmówców. Pamiętajmy, że pracownik banku nigdy nie poleca instalowanie oprogramowań, aplikacji na telefonie czy komputerze. Zawsze możesz potwierdzić tożsamość konsultanta banku na infolinii ale pamiętaj najpierw się rozłącz, a następnie sam wybierz numer z klawiatury telefonu.
aspirant sztabowy Magdalena Krasna