Aktualności

Uwaga na oszustów podających się za pracownika banku

Data publikacji 17.01.2025

Blisko 6000 złotych straciła 47 letnia mieszkanka powiatu łęczyńskiego po kontakcie z rzekomym pracownikiem banku. Mężczyzna poinformował, że na jej dane został złożony wniosek kredytowy. Celem zabezpieczenia konta polecił aby za pomocą aplikacji Zoom dołączyła do czatu, a następnie zalogowała się do aplikacji bankowej. Konsekwencją tych decyzji była utrata pieniędzy za pośrednictwem wygenerowania kodów Blik. Apelujemy o ostrożność!

Do łęczyńskich policjantów zgłosiła się 47 letnia mieszkanka powiatu łęczyńskiego. Z jej relacji wynikało, że odebrała telefon od mężczyzny z charakterystycznym wschodnim akcentem. Podawał się za pracownika banku. Podczas rozmowy poinformował, że na jej dane został złożony wniosek o kredyt. Celem zablokowania środków i zabezpieczenia konta polecił aby za pośrednictwem aplikacji Zoom dołączyła do czatu z pracownikiem działu technicznego, a następnie zalogowała się do aplikacji swojego banku. Kobieta postępowała zgonie z przekazywanymi instrukcjami i za namową oszusta przekazała dwa kody Blik. Kiedy znajomi usłyszeli prowadzoną rozmowę kazali kobiecie rozłączyć się. Jak się potem okazało z jej konta zniknęło blisko 6000 złotych.

Apelujemy o ostrożność, rozsądek i ograniczone zaufanie do rozmówców przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych. Pamiętajmy, że pracownik banku nigdy nie prosi o wygenerowanie kodów Blik. Nie ufaj osobom, które namawiają do instalacji dodatkowego oprogramowania na telefonie czy komputerze. Jeżeli mamy jakiekolwiek wątpliwości co do wiarygodności rozmówcy to rozłączmy się. Zadzwońmy pod numer instytucji, która rzekomo się z nami kontaktuje lub odwiedźmy jej oddział.

aspirant sztabowy Magdalena Krasna

Powrót na górę strony