Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111
Na mocy Porozumienia pomiędzy Komendantem Głównym Policji a Prezesem Fundacji Dzieci Niczyje od 6 listopada 2008 roku działa ?Ogólnopolski telefon zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111?. Telefon ten należy do grupy ogólnoeuropejskiej bezpłatnych linii telefonicznych o charakterze społecznym stworzonych z inicjatywy Komisji Europejskiej.
Na mocy Porozumienia pomiędzy Komendantem Głównym Policji a Prezesem Fundacji Dzieci Niczyje od 6 listopada 2008 roku działa „Ogólnopolski telefon zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111”. Telefon ten należy do grupy ogólnoeuropejskiej bezpłatnych linii telefonicznych o charakterze społecznym stworzonych z inicjatywy Komisji Europejskiej.
Telefon 116 111 od ponad 3 lat służy młodzieży i dzieciom potrzebującym wsparcia, opieki i ochrony. Zapewnia dzwoniącym możliwość wyrażania trosk, rozmawiania o sprawach dla nich ważnych oraz kontaktu w trudnych sytuacjach. Linia 116 111 obsługiwana jest przez psychologów i pedagogów, którzy wysłuchują młodych ludzi i udzielają im wsparcia w sytuacjach kryzysowych. Dzwoniący nie muszą podawać swoich danych, by porozmawiać. Działaniu linii telefonicznej 116 111 towarzyszy strona internetowa www.116111.pl, która umożliwia zadawanie anonimowych pytań online przez całą dobę. Młode osoby znajdą na niej informacje w „Strefie wiedzy” oraz filmiki w których znane osoby zachęcają do korzystania z oferty Telefonu 116 111.
Polska jest piątym krajem UE, w którym pod europejskim numerem 116 111 dzieci i młodzieży uzyskują pomoc i wsparcie. Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 jest całkowicie bezpłatny i anonimowy. Działa 7 dni w tygodniu w godz. od 12.00 do 20.00.